Κάθε άτομο έχει το δικό του πρόγραμμα αισθητηριακής αντιληπτικής στρατηγικής, το οποίο χρησιμοποιεί για να επικοινωνεί. Αυτές οι στρατηγικές είναι οι κύριες, οι δευτεροβάθμιες και τριτογενείς αντιπροσωπευτικές μορφές του ατόμου που επικοινωνεί. Ένα άτομο μπορεί να είναι έ V-A-K – (Οπτικό-Ακουστικό-Κιναισθητικό). Όταν επικοινωνείς με αυτό το άτομο, χρησιμοποιήσει λέξεις που συμβαδίζουν με τη στρατηγική V-A-K.
Πιθανές στρατηγικές πολλές, οι έξι πιο συχνές είναι οι εξής : V-A-K (Visual-Auditory-Kinesthetic)
V-K-A (Visual-Kinesthetic-Auditory)
K-V-A (Kinesthetic-Visual-Auditory )
K-A-V (Kinesthetic-Auditory-Visual ) A-V-K (Auditory-Visual-Kinesthetic) A-K-V (Auditory-Kinesthetic-Visual)
Η αναπαραγωγή σαν στρατηγική σε κάνει έναν σημαντικό «συνεργάτη». Μπορείς και επικοινωνείς με αυτό το άτομο με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα. Χρησιμοποιείς την ίδια αναπαράσταση π.χ. V-A-K, αλλά σε διαφορετικό πλαίσιο. Μπορείτε να τους πείτε μια ιστορία με τις κατάλληλες λέξεις και να γίνει απολύτως κατανοητή. Όταν βιώσει αυτή την ιστορία που θα του εξιστορήσεις μέσα από το αισθητηριακό αντιληπτικό στυλ του, θα αναπτύξει πολύ στενή σχέση μαζί σου αυτομάτως, θα ξέρει ότι «ακούγεται» και σε «ακούει». Όσο πιο συχνά το κάνεις αυτό, όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα επιλέγουν να σου μιλούν επειδή θα επικοινωνείς αποτελεσματικά μαζί τους τους.. Απλά θα τους αρέσει.
Βασικές Προϋποθέσεις του NLP
NLP είναι ένας τρόπος να βλέπουμε τη ζωή
1.Η επικοινωνία είναι αδιάκοπτη.
2.Ο τρόπος που επικοινωνείς προκαλεί μια απάντηση.
3.Οι άνθρωποι απαντούν στην αντιληπτή αίσθηση της πραγματικότητας που έχουν, σε αντίθεση με το τι πραγματικά συμβαίνει.
4.Θα πρέπει να υπάρχει ποικιλία. Ένα στοιχείο με τη μεγαλύτερη ευελιξία είναι συνήθως στοιχείο ελέγχου μέσα σε ένα σύστημα.
5.Οι άνθρωποι κάνουν την καλύτερη επιλογή που έχουν στη διάθεσή τους.
6.Όλες οι συμπεριφορές είναι εποικοδομητικές κατά κάποιο τρόπο.
7.Υπάρχει δομή στην εμπειρία, μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα
ακόμα και αν το κάνουμε σε μικρά βήματα
8.Συνήθως έχουμε περισσότερα από όσα χρειαζόμαστε.
9.Δεν αποτυγχάνουμε. Προσπαθούμε και βελτιωνόμαστε με την ανατροφοδότηση.
10. Όταν τα πράγματα φτάνουν σε αδιέξοδο χρειάζεται κάνεις μια στροφή και ξεκίνα μια άλλη διαδρομή.
11. Η συμπεριφορά και η αλλαγή καλό είναι να αξιολογούνται από την άποψη του πλαισίου, και της οικολογίας
12. Οι αποτελεσματικοί συνομιλητές αποδέχονται και χρησιμοποιούν όλα τα επικοινωνιακά δεδομένα που έχουν
13. Οι άνθρωποι δεν είναι οι συμπεριφορές τους. Αποδεχτείτε το άτομο, δοκιμάστε να επηρεάσετε τη συμπεριφορά του
14. Ο καθένας κάνει το καλύτερο που μπορεί με τους πόρους που έχει στη διάθεσή του. (Η συμπεριφορά είναι προσανατολισμένη για να κάνει προσαρμογή. Η συμπεριφορά που εκδηλώνει, είναι η καλύτερη διαθέσιμη επιλογή. Κάθε συμπεριφορά υποκινείται από μια θετική πρόθεση
15. Ρυθμίστε τη συμπεριφορά: Η πιο σημαντική πληροφορία για ένα άτομο είναι η συμπεριφορά του.
16. Είστε υπεύθυνος για το μυαλό σας, συνεπώς και για τα αποτελέσματά των επιλογών σας
17. Οι άνθρωποι έχουν όλους τους πόρους που χρειάζονται για να επιτύχουν και να τα επιθυμητά αποτελέσματα που προσδοκούν- αποθέματα συναισθητικά και εμπειρία
18. Όλες οι επιλεγόμενες διαδικασίες θα έπρεπε να αυξήσουν την αίσθηση πληρότητας
19. Όλες οι διαδικασίες θα έπρεπε να είναι σχεδιασμένες να αυξήσουν την αίσθηση της επιλογής
20. Οι άνθρωποι δεν είναι οι συμπεριφορές τους
Του αρθογράφου
Σας άρεσε αυτό το άρθρο; Αν ναι, πατήστε εδώ
Μελέτες δείχνουν ΄ότι η υγεία των ανδρών φαίνεται να απειλείται από τη μακροχρόνια μοναξιά και τους συχνούς χωρισμούς.